بزرگترین خرید و فروش ها و ادغام شرکت های امنیتی در سال ۲۰۱۷

سرعت بسیار بالای تغییرات در بازار محصولات امنیت فیزیکی در سال ۲۰۱۷، بر اخبار خرید و فروش و ادغام شرکت­های امنیتی که نسبت­های به سال­های گذشته از تغییرات کمتری برخوردار بوده سایه انداخته است. اگر چه امسال شاهد ادغام شرکت­های بسیار بزرگ مانند آنچه در سال­های گذشته رخ داده است نبوده­ایم ( ادغام شرکت اکسیز[۱] و کنون، جانسون کنترلز و تایکو[۲])، اما اخبار مربوط به خرید و فروش شرکت­ها و ادغام آنها با یکدیگر همچنان در صدر اخبار سایت سورس­ سکوریتی[۳] قرار داشته است. در سال ۲۰۱۷ ما درباره رویدادهای این حوزه صحبت کردیم و اخبار مربوط به شرکت­های اچ­آی­دی گلوبال[۴]، ایگل­آی نتورکز[۵]، ای­دی­تی[۶] و هانی­ول[۷] را پوشش دادیم. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت بر ده مورد از بزرگترین خرید و فروش­ها و ادغام­های شرکت­های امنیتی در سال ۲۰۱۷ که در سایت سورس سکوریتی منتشر شده است.
  1. خرید شرکت مرکوری سکیوریتی[۸] توسط اچ­آی­دی گلوبال
شرکت اچ­آی­دی گلوبال که زیرمجموعه شرکت آسا ابلوی[۹] است و در زمینه سیستم­های تشخیص هویت تخصص دارد در سال ۲۰۱۷ برای خرید مرکوری سکیوریتی، که در زمینه تولید کنترلر برای سیسستم‌های کنترل دسترسی فعالیت دارد، با این شرکت به توافق رسید. بیش از سه میلیون دستگاه کنترلر تولیدی این شرکت بر روی ده­ها هزار سیستم­ امنیتی در سرتاسر جهان از جمله ۹۰ شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر جهان نصب شده و فعال است. کنترلرهای هوشمند شرکت مرکوری به کمک دستگاه­های کارت­خوان، سیستم­های تشخیص هویت موبایل و کارت­های هوشمند شرکت اچ­آی­دی گلوبال ترکیب مطمئنی از امنیت در حوزه کنترل دسترسی را به مشتریان خود عرضه می­کنند.

 

  1. خرید شرکت آگست هوم اسمارت لاکز[۱۰] توسط شرکت آسا ابلوی
شرکت آسا ابلوی در سال گذشته توافق نامه خرید شرکت آگوست هوم که یکی از شرکت­های پیشرو در زمینه ساخت قفل در آمریکا است را امضا کرد. این خرید جایگاه این شرکت را در بازار سیستم­های امنیتی خانگی در ایاالات متحده ارتقا بخشید. این خرید شامل محصولات و فناوری­هایی از جمله قفل­های هوشمند، آیفون­های تصویری و سیستم­های جامع برای مدیریت ورود و خروج منزل می­شود. شرکت آگوست در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و در شهر سانفرانسیکو ایالت کالیفرنیا واقع است.

 

  1. خرید شرکت پاناسونیک کمرا منجر[۱۱] توسط شرکت ایگل­ آی نتورکز[۱۲]
شرکت ایگل­آی نتورکز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت­های فعال در حوزه سیستم­های مدیریت ویدیو ابری[۱۳]  با خرید محصولات شرکت پاناسونیک از جمله فناوری­های کمرا منجر و نوبو کم[۱۴] گستره فعالیت­های خود در این حوزه را به شکل چشمگیری وسعت بخشیده است. این امر حضور شرکت ایگل­آی نتورکز را در محدوده اروپا که سیستم­ کمرا منجر در آن از محبوبیت زیادی برخوردار است گسترش می­دهد و با اضافه کردن دو مرکز اطلاعاتی تعداد مراکز داده این شرکت را از عدد ۷ به ۹ می­رساند. این خرید همچنین شامل مالکیت سیستم­های کمرا منجر موجود در آمریکای لاتین و آسیا می­شود.

 

  1. خرید شرکت استنلی بلک و دکرز مکنیکال سکیوریتی[۱۵] توسط شرکت دورماکابا[۱۶]
شرکت استنلی بلک و دکر توافق کردند که بخش عمده­ای از بازار شرکت مکنیکال سکیوریتی را در ازای دریافت ۷۲۵ میلیون دلار به شرکت دورماکابا واگذار کند. این واگذاری شامل فروش نرم­افزارهای برندهایی چون بست اکسس[۱۷]، فی پریسیژن[۱۸] و جی­ام­تی[۱۹] می­شود. دو بخش دیگر شرکت مکنیکال سکیوریتی شامل سارجنت[۲۰] و گرین­لیف[۲۱] در این فروش واگذار نشدند.

 

  1. خرید یک شرکت امنیت سایبری توسط شرکت ای­دی­تی[۲۲]
شرکت ای­دی­تی که در زمینه تولید محصولات امنیتی برای منازل و شرکت­ها فعالیت می­کند و در آمریکای شمالی واقع شده است خبر خرید شرکت دیتاشیلد[۲۳]، یکی از شرکت­های پیشرو در عرصه امنیت سایبری را اعلام کرد. از این پس این شرکت که با نام ای­دی­تی سایبرسکیوریتی به فعالیت خود ادامه می­دهد به مشتریان خود خدماتی در حوزه امنیت سایبری ارایه می­دهد.

 

  1. خرید شرکت نکست­ناین[۲۴] توسط شرکت هانی­ول
یکی از دیگر از شرکت­های مطرح در عرصه امنیت سایبری شرکت هانی­ول است که امسال شرکت نکست­ناین را خرید. شرکت نکست­ناین یک شرکت خصوصی است که در زمینه تولید سیستم­های امنیت سایبری برای شرکت­های صنعتی فعالیت می­کند. پس از خرید این شرکت توسط هانی­ول خدمات آنها با گروه صنعتی امنیت سایبری هانی­ول ادغام می­شود و قدرت شرکت هانی­ول برای ارایه راه­حل­های امنیتی جامع­تر را افزایش می­دهد. این خدمات شامل دسترسی از راه دور به چند سایت مختلف، نظارت و پشتیبانی از سیستم­های کنترل صنعتی و تجهیز زیرساخت­های حیاتی در برابر تهدیدات سایبری می­شود.

 

  1. خرید شرکت آرجو سیستمز[۲۵] توسط شرکت اچ­آی­دی گلوبال
شرکت اچ­آی­دی گلوبال علاوه بر خرید شرکت مرکوری با خرید شرکت آرجو سیستمز در سال ۲۰۱۷ دامنه فعالیت­های خود را در عرصه امنیت فیزیکی و سیستم­های تایید هویت دیجیتال گسترش داد. این اتفاق به شرکت­ اچ­آی­دی گلوبال قدرت بیشتری داد و اکنون این شرکت در زمینه سیستم­های تایید هویت الکترونیک و پاسپورت­های الکترونیک همکاری خود را با برنامه­های دولتی افزایش داده است. این ادغام همچنین راهکارهای جامع­تر و خدمات دولتی بیشتری را برای شهروندان دولت الکترونیک فراهم می­کند.

 

  1. خرید شرکت آلرت پراتکتیو سرویسز[۲۶] توسط شرکت الاید یونیورسال[۲۷]
شرکت الاید یونیورسال با خرید شرکت امنیتی آلرت پراتکتیو سرویسز که در فلوریدا واقع است دامنه حضور خود در آمریکای شمالی را گسترش داد. مانند الاید یونیورسال این شرکت نیز در زمینه سیستم­های امنیتی یکپارچه و تامین پرسنل امنیتی همگام با برنامه­های امنیتی ارایه شده برای شرکت­ها فعالیت می­کند.

 

  1. خرید شرکت نرم­افزاری آی­کامپلای[۲۸] توسط شرکت ورسیتی[۲۹]
شرکت ورسیتی در حوزه تولید محصولات و خدمات رسانی به سیستم­های مدیریت ویدیو مبتنی بر آی­پی فعالیت می­کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ خبر خرید شرکت آی­کامپلای که در زمینه سیستم­های یکپارچه تامین امنیت فعالیت دارد را اعلام کرد. این توافق خرید تمامی اعضای عملیاتی شرکت، نرم­افزارها، دارایی­های معنوی و همچنین بخش فروش و پشتیبانی آی­کامپلای در هند را شامل می­شود. شرکت ورسیتی اعلام کرده است که شرکت­ آی­کامپلای را به عنوان یک شرکت تجاری جداگانه حفظ می­کند و در عین حال دامنه فعالیت­های آن را گسترش خواهد داد. این شرکت قصد دارد نرم­افزارهای تولید شده بر پایه تکنولوژی آی­کامپلای را تحت برند تجاری خودش (ورسیتی) در بازار امریکا به فروش برساند اما در انگلستان که شرکت­ آی­کامپلای شهرت بیشتری دارد محصولات تحت برند آی کامپلای عرضه خواهند شد.

 

  1. خرید شرکت روباتیک اسیستنس دیوایسز[۳۰] توسط شرکت آن د موو سیستمز[۳۱]
در سال ۲۰۱۷ روبات­ها با قدرت هر چه تمام­تر پا به عرصه امنیت گذاشته­اند. در حوزه خرید و فروش­ها و ادغام شرکت­ها در سال ۲۰۱۷ شرکت روباتیک اسیستنس دیوایسز که در آمریکای شمالی واقع شده و در زمینه توسعه فناوری­های خاص در حوزه امنیت روباتیک فعالیت می­کند اعلام کرد به شرکت آن دموو سیستمز واگذار شده است. این واگذاری به شرکت روباتیک اسیستنس دیوایسز امکان می­دهد که دامنه حضورش در پایتخت را گسترش و سهم خود از بازار امنیت روباتیک را به عنوان یک شرکت پیشرو افزایش دهد.

 

[۱] Axis-Canon
[۲] Johnson Controls-Tyco
[۳] SourceSecurity
[۴] HID Global
[۵] Eagle Eye Networks
[۶] ADT
[۷] Honeywell
[۸] Mercury Security
[۹] ASSA ABLOY
[۱۰] August Home Smart Locks
[۱۱] Panasonic Camera Manager
[۱۲] Eagle Eye Networks
[۱۳] cloud video
[۱۴] NuboCam
[۱۵] Stanley Black & Decker’s Mechanical Security
[۱۶] dormakaba
[۱۷] BEST Access
[۱۸] phi Precision
[۱۹] GMT
[۲۰] ADT
[۲۱] DATASHIELD
[۲۲] Nextnine
[۲۳] Arjo Systems
[۲۴] ALERT Protective Services
[۲۵] Allied Universal
[۲۶] iComply software company
[۲۷] Allied Universal
[۲۸] iComply
[۲۹] Veracity
[۳۰] Robotic Assistance Devices acquired
[۳۱] On the Move Systems
منبع : سیباشهر