قابلیت های تشخیص نفوذ یا Intrusion Detection و عبور از خط تعیین شده یا Line Crossing

یکی دیگر از قابلیت های مهمی که  در تمام دوربین­ های مداربسته ورتینا وجود دارد، تشخیص نفوذ یا همان Intrusion Detection   می باشد، با استفاده از این قابلیت کاربر می­تواند محدوده­ای را در تصویر مشخص کند و وقتی جسمی وارد این محدوده شود، هشدار فعال خواهد شد.

این قابلیت امکان هایی از قبیل تعیین مدت زمان و تنظیم حساسیت را به کاربر می دهد، منظور از مدت زمان (واحد ثانیه) زمانی است که پس از ورود جسم به محدوده باید سپری شود تا هشدار فعال گردد، میزان حساسیت (Sensitivity) اندازه­ی جسم را تعریف می­کند. هرچه حساسیت بالاتر باشد، ورود کوچکترین اجسام هم باعث فعالیت هشدارها خواهد شد، با تنظیم میزان حساسیت می­توان هشدارهای بی­موردی مانند ورود اجسام کوچک و غیرضروری را کاهش داد.

برای جبران خطاهایی که ممکن است در تنظیمات Sensitivity به وجود بیاید، کاربر می­تواند نسبت فضای اشغال شده توسط جسم متحرک  به فضای محدود­ی مورد نظر را تعیین کند. در این حالت مثلا اگر Percentage را ۵۰% در نظر گرفته باشیم، هشدارها زمانی فعال می­شوند که جسم ۵۰% از فضای محدوده­ی مشخص شده را اشغال کند.

و اما قابلیت عبور از خط تعیین شده یا Line Crossing

این قابلیت نیز در تمامی دوربین های مداربسته ورتینا به صورت رایگان و بدون محدودیت وجود دارد و به شما این امکان را می دهد تا بر روی تصویر دریافتی خطی به صورت عمودی، افقی و یا مورب مشخص کنید و در زمانیکه سوژه نزدیک به این خط شود و یا از آن عبور کند سیستم هشداردهی فعال خواهد شد.

در قابلیت عبور از خط یا Line Crossing نیز می توانید میزان حساسیت و مدت زمان را تنظیم نمایید، همچنین این امکان برای کاربر وجود دارد تا نحوه ورود و یا خروج از راست به چپ خط تعیین شده و یا بلعکس را مشخص نماید، از این قابلیت می توان در حفاظت پیرامونی یک کارخانه و یا زندان ها و اماکن مشابه استفاده کرد.

چند نکته :

Intrusion Detection و Line Crossing

  • اگر دوربین در فضای داخلی ساختمان نصب شود، ارتفاع نصب چندان زیاد نخواهد بود در نتیجه سوژه­ها و اجسام در تصویر بسیار بزرگ دیده خواهند شد، بنابراین تنظیم و استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ  یا Intrusion Detection  کارآمدتر از عبور از خط تعیین یا شده Line Crossing خواهد بود.

 

  • اگر نظارت و کنترل محلی شبیه حیاط خانه، کارخانه، مدرسه، وغیره را بر عهده دارید، که می­خواهید هشدارها زمانی فعال شود که کسی از روی دیوار وارد خانه می­شود، استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ کارآمد نخواهد بود.

 

  • شما می­خواهید گذر افراد از روی دیوار مشخص شود، اما اگر از قابلیت تشخیص نفوذ Intrusion Detection استفاده کنید ممکن است رفت و آمد افراد در داخل حیاط یا محوطه­ی مورد نظر هم باعث فعالیت هشدارها شوند. برای جلوگیری از این وضعیت و بهره مندی بهتر از قابلیت عبور از خط تعیین شده یا Line Crossing استفاده کنید.

 

 

فیلم آموزشی نحوه فعال کردن قابلیت های Line Crossing  و Intrusion Detection بر روی محصولات ورتینا

 

جهت نمایش فیلم آموزشی کلیک نمایید